سکوت پرحرف

عشق .دنیای بچه ها.زندگی .خداخدا

سکوت پرحرف

عشق .دنیای بچه ها.زندگی .خداخدا

سکوت پرحرف

نداره خودتون توضیحش بدید اصلا توضیح و نتیجه همه چی دست خودتونه حتی خودتون میتونید جهنمتون و بهشت کنید میگم جریانشو

علی باباجانی تاکید کرد

 
 
علی باباجانی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، با تاکید بر لزوم بازگویی خاطرات دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان گفت: حرف‌هایی هست که هرگز کهنه نمی‌شود مانند خاطرات شهدا؛ نسل امروز باید با این حرف‌ها و خاطرات آشنا شوند.


علی باباجانی

 
علی باباجانی

علی باباجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره آخرین اثرش با عنوان «خاطره‌های خاکی» که به تازگی توسط موسسه فرهنگی منادی تربیت منتشر شده است، اظهار کرد: نسل امروز آشنایی زیادی با فضای دفاع مقدس و خاطرات شهدا ندارند و من با نگارش این کتاب می‌خواستم با زاویه دید جدیدی این فضا را برای نوجوانان توصیف کنم تا برایشان جذاب باشد.

این نویسنده کودک و نوجوان ادامه داد: با توجه به روحیه شاد و حساس نوجوانان، در این اثر

باباجانی: بسیاری از خانواده‌ها جوانان و نوجوانان دلبندشان را برای دفاع از این سرزمین به جبهه فرستادند، بیان این واقعیت‌ها می‌تواند درس زندگی و پایداری برای نسل امروز باشد.
سعی کرده‌ام حتی‌الامکان فضای داستان‌ها غم‌بار و ناراحت کننده نباشد تا آن‌ها راحت‌تر بتوانند با کتاب ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: سال‌ها پیش سفری به جبهه جنوب داشتم که در آن سفر بعضی چیزها برایم خاطره‌انگیز شد، لذا تصمیم گرفتم این کتاب را از زبان اشیایی که در این فضا بوده‌ مانند قمقمه، آمبولانس، سیم خاردار و کوله پشتی برای نوجوانان توصیف کنم.

باباجانی گفت: کتاب «خاطره‌های خاکی» دل‌نوشته‌هایی برای جبهه و جنگ، شامل دوازده بخش با عنوان‌های «شناسنامه فلزی»، «گل و پوتین»، «چشمه سیار»، «بوی آن روزها»، «تکه‌ای از زمین خدا»، «دلم برای تاپ تاپ سینه‌اش تنگ شده»، «دفتر ناتمام»، «کشتی بیابان جبهه»، «کوله و کلوچه»، «گنجشک و سیم خاردار»، «متشکرم پرچم» و «گاهی مرا بخوان» است.

وی با تاکید بر این‌که نسل امروز باید بدانند که دفاع مقدس هم بخشی از زندگی ما بوده است، افزود: این فضا با تمام خاطرات و روایاتش جزئی از تاریخ ما است و باید تلاش کنیم تا کودکان و نوجوانان با تاریخ این مرزوبوم آشنا شوند.

باباجانی تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها فرزندان دلبندشان را برای دفاع از این سرزمین به جبهه فرستادند و سختی‌های زیادی را متحمل
باباجانی: باید با برنامه‌ریزی صحیح با توجه به روحیه بچه‌ها گاه‌گاهی با آن‌ها درباره فضا و خاطرات دوران دفاع مقدس صحبت کرده و کودکان و نوجوانان را به فکر کردن و اندیشیدن وادار کنیم و به این وسیله نسل امروز را با ارزش‌ها آشنا کرده و آن‌ها را به حفظ و حمایت از آرمان‌ها تشویق کنیم.
شدند، بیان این واقعیت‌ها می‌تواند درس زندگی و پایداری برای نسل امروز باشد.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در آشنایی بیشتر فرزندانشان با این فضا گفت: والدین می‌توانند با بازگویی خاطرات شهدا و واقعیت‌های جنگ، تلنگری باشند برای کودکان و نوجوانان تا با دید بازتری به زندگی نگریسته و در برابر مشکلات و سختی‌ها به راحتی تسلیم نشوند.

باباجانی افزود: البته باید توجه داشت اگر بیش از اندازه در خانواده، مدرسه و جامعه به موضوعی پرداخته شود برای کودکان و نوجوانان خسته‌کننده و تکراری می‌شود؛ لذا باید با برنامه‌ریزی صحیح با توجه به روحیه بچه‌ها گاه‌گاهی با آن‌ها درباره فضا و خاطرات دوران دفاع مقدس صحبت کرده و کودکان و نوجوانان را به فکر کردن و اندیشیدن وادار کنیم و به این وسیله نسل امروز را با ارزش‌ها آشنا کرده و آن‌ها را به حفظ و حمایت از آرمان‌ها تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر کتاب «خاطره‌های خاکی»، پیش از این هم کارهای دیگری درباره دفاع مقدس انجام داده‌ام که از آن‌جمله می‌توان به «آنجا که دلم جا مانده بود» اشاره کرد.

علی باباجانی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، در سال 1352 متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی و سردبیر مجله سنجاقک است. باباجانی آثاری مانند «آدم برفی چشم تیله‌ای»، «ماه دوتکه، قصه‌هایی درباره معجزات پیامبر(ص)»، «تو را صدا می‌زنم»، «آقای بی‌رویه»، «ماشین هویچی اوف شده»، «آتش در خانه خرگوش»، مجموعه چهار جلدی «قصه‌های شیرین کلاغک» و مجموعه اشعار «بهار کی می‌آید»، «آمدی در شهر ما گل کاشتی»، «با اجازه تمام شاعران»، «رفیق خوب جنگل» و «اتل متل یه بابا» را در کارنامه خود دارد.
  • ابوالفضل قشقائی زاده

لزوم بازگویی خاطرات شهدا برای نوجوانان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">