سکوت پرحرف

عشق .دنیای بچه ها.زندگی .خداخدا

سکوت پرحرف

عشق .دنیای بچه ها.زندگی .خداخدا

سکوت پرحرف

نداره خودتون توضیحش بدید اصلا توضیح و نتیجه همه چی دست خودتونه حتی خودتون میتونید جهنمتون و بهشت کنید میگم جریانشو

همه چیز درباره‌ی کتابهای الکترونیک کودکان




امروز در دنیای کتاب دستگاه‌های الکترونیکی مثل کتابخوان‌های شرکت‌های مختلف جایگاه ویژه‌ای برای خود دست و پا کرده‌اند به طوری که در آینده بازار کتاب در اختیار همین دستگاه‌های مطالعه کتاب‌های الکترونیکی خواهد بود با این ناشران سنتی هنوز زیاد به این شیوه نشر اعتماد و اتکایی ندارند.

به گزارش خبرآنلاین، پیش بینی‌های کارشناسان نسبت به اینکه بخش عمده‌ای از بازار کتاب در آینده در اختیار دستگاه‌های مطالعه کتاب‌های الکترونیکی قرار می‌گیرد که هر روز هم در سایت‌های اینترنتی به تعداد آنها افزوده می‌شود، ناشران کتاب را به این امر واداشته است که بخشی از فعالیت‌های خود را به حوزه الکترونیک اختصاص دهند که حوزه ادبیات کودک از این مسئله مستثنی نیست.


سایت «پابلیشر ویکلی» با انجام تحقیقاتی گزارشی از فعالیت ناشران معروف دنیا در این حوزه منتشر کرده است که طی آن ذکر کرده است که هنوز برای نشر کتاب‌های الکترونیکی در حوزه ادبیات کودک زود است. این سایت می‌نویسد: «هنوز ناشران معروف دنیا ترجیح می‌دهند داستان‌های کودک خود را به صورت کاغذی منتشر کنند و تعداد اندکی هم که به صورت الکترونیک منتشر می‌شود، بیشتر داستان آموزشی است...» در این گزارش نمونه کارهای این ناشران در حوزه کتاب‌های الکترونیک کودکان ذکر شده است:

انتشارات Bloomsbury
این انتشارات امسال اولین کتاب الکترونیکی خود را به انتشار اولین قسمت از مجموعه داستان‌های فانتزی رمانتیک «نیاز» نوشته «کری جونز» اختصاص داده است که به گفته سخنگوی این انتشارات قرار است ماه دسامبر وارد بازار کتاب شود. همزمان با انتشار قسمت اول به صورت کتاب الکترونیکی قسمت سوم از مجموعه داستان‌های جونز نیز قرار است با عنوان «انتیس» وارد بازار کتاب‌های کاغذی شود. به گفته مسئولان انتشارات نسخه الکترونیکی به صورت رایگان عرضه خواهد شد در واقع هدیه‌ای به طرفداران کتاب‌های این شرکت خواهد بود.

رمان «نیاز» نوشته جونز، قصه رابطه عاطفی سه نوجوان به نام‌های زارا، نیک و آستلی است. سه شخصیت اصلی داستان در اصل پری هستند که در دنیای خود زندگی می‌کنند و ارتباط‌شان با آدم‌ها داستان‌های جالبی را خلق می‌کند. شرکت بلومسبری علاوه بر انتشار نسخه الکترونیکی با فرمت‌های قابل دریافت در دستگاه‌های الکترونیکی در شبکه اجتماعی فیس بوک نیز کتاب را برای مطالعه کاربران قرار خواهد داد.

انتشارات والت دیزنی Disney Publishing Worldwide
انتشارات شرکت والت دیزنی سازنده فیلم‌های انیمیشن معروف در سراسر جهان یکی از شرکت‌هایی است که اعتقاد زیادی به درآمدزایی از طرف کتاب‌های الکترونیک دارد که اولین آنها که به صورت رایگان نیز عرضه شد داستان اسباب بازی است که در واقع فیلمنامه انیمیشین معروف داستان اسباب بازی است که تاکنون سه قسمت آن در سراسر جهان به نمایش درآمده است. قسمت‌های دوم و سوم این داستان نیز به صورت کتاب الکترونیکی درآمده و قرار است در فرمت‌های کتاب‌های الکترونیکی آیفون و آیپد به بازار عرضه شود که برای هر کدام 3.99 و 8.99 دلار قیمت گذاشته شده است. انتشارات والت دیزنی داستان «وینی پو» یا همان خرس مهربان داستان‌های کودکان را نیز به صورت کتاب الکترونیکی رایگان وارد بازار می‌کند. کتاب الکترونیکی دیگر والت دیزنی به میکی موس مربوط می‌شود که امسال همزمان با تولید بازی ویدیویی آن وارد بازار کتاب الکترونیکی خواهد شد.

انتشارات هارپرکالینز HarperCollins
بخش کتاب کودک انتشارات هارپرکالینز تمام کتاب‌های الکترونیک خود را به صورت مهر الکترونیکی (تصاویر گرفته شده از کتاب) منتشر می‌کند و در مورد کتاب‌های حوزه ادبیات کودک خود نیز به همین منوال عمل می‌کند. این انتشارات هم اکنون در حوزه کتاب‌های کودکان دو کتاب الکترونیکی با عنوان «صدای ای.بی.سی و رژه 123 مورچه» را به صورت الکترونیک عرضه کرده است که هر دو کتاب درباره آموزش الفبای انگلیسی به کودکان است. هر دو کتاب به قیمت 99 سنت قابل دریافت در دستگاه‌های آیفون و آیپد عرضه شده است. این انتشارات در نظر دارد سومین کتاب الکترونیک خود را در حوزه آموزش برای کودکان وارد بازار کند که «قطار باری» نام دارد و بر اساس کتاب مصور «دونالد کریو» با همین عنوان وارد بازار شده است.

انتشارات هاگتون میفلین هارکورت Houghton Mifflin Harcourt
گروه انتشارات کتاب کودکان هارکورت با عنوان اختصاری HMH چند جلد از داستان‌های کودک خود را با عنوان «جرج کنجکاو» به صورت الکترونیکی عرضه کرده است. به گفته شریل کرامر، مسئول ارشد بخش دیجیتال این انتشارات در ارایه اکثر کتاب‌های الکترونیکی ویژه کودکان از تجربه کتاب‌های سنتی استفاده شده است یعنی سعی شده رنگ و اشکال مورد استقبال در کتاب‌های کاغذی در کتاب‌های الکترونیک نیز وجود داشته باشد. به گفته این مقام مسئول بخش کودکان انتشارات در حال حاضر شش کتاب الکترونیک برای کودکان در دست تهیه دارد که قرار است اوایل ماه دسامبر وارد بازار شود.

گروه انتشاراتی پنگوئن
پنگوئن دومین کتاب الکترونیکی خود را تا چند هفته دیگر برای کودکان وارد بازار می‌کند که احتمال می‌رود یکی از داستان‌های کلاسیک ادبیات کودک باشد. دون ویسبرگ، مسئول بخش کتاب‌های کودکان این انتشارات علاوه بر انتشار کتاب به تولید بازی‌های کامپیوتری بر اساس رمان و داستان‌های معروف حوزه ادبیات کودک اشاره کرده است که بیشتر آنها از روی کتاب‌های مصور منتشر شده توسط این انتشارات اقتباس شده اند. در حال حاضر تنها کتاب الکترونیکی این انتشارات در بازار کتاب کودکان «مد لیبز» است که نوعی بازی با حروف است و کودکان می‌توانند حروف را در دستگاه‌های کتابخوان الکترونیک جابجا کنند و کلمات جدیدی با آنها بسازند.

لیتل براون برای خوانندگان جوان Little, Brown Books for Young Readers
LBBYR عنوان اختصاری انتشارات براون است که در حوزه کتاب‌های مربوط به گروه سنی نوجوان دو کتاب الکترونیک مجموعه داستان‌های «کاستر و مخلوقات زیبا» چاپ دسامبر سال 2009 و «تاریکی زیبا» چاپ اکتبر سال 2010 را در بازار کتاب‌های الکترونیکی دارد. از ویژگی‌های متفاوت کتاب‌های الکترونیک این شرکت امکاناتی مثل تصاویر و صدا همراه کتاب‌ها است.

انتشارات راندوم هاوس Random House Children''''s Books
جودیت هات، مدیر بخش ارتباطات و بازاریابی در حوزه کتاب‌های کودکان انتشارات راندوم هاوس می‌گوید موفقیت در رقابت نزدیک در عرصه کتاب‌های الکترونیکی کودکان به خلاقیت و نوآوری انتشارات در عرضه کتاب‌های خود بستگی دارد. وی اعتقاد دارد کتاب‌های الکترونیکی که برای سنین کمتر از نوجوان عرضه می‌شود با کتاب‌های الکترونیک بزرگسالان تفاوت زیادی دارد و باید گزینه جذابیت در این کتاب‌ها به طور ویژه‌ای رعایت شود. به اعتقاد این مدیر انتشارات هاوس یکی از نکات ضروری در فروش بیشتر کتاب‌های الکترونیک کودکان، انعکاس شخصیت‌های داستانی کتاب‌ها در نوع ارایه کتاب الکترونیکی است. در حال حاضر این انتشارات دو کتاب معروف داستان‌های کودکان خود یعنی «چگونه موشک یاد می‌گیرد بخواند» و «شاهزاده خانم» را به صورت الکترونیک عرضه کرده است که قرار است این تعداد در آینده‌ای نزدیک افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

انتشارات سیمون و شاستر
سیمون و شاستر (S&S) درباره کودکان سه پروژه مختلف در حوزه کتاب‌های الکترونیک شروع کرده است که یکی از آنها بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور سیلی باندز(شکل‌های حیوانات که با اجسام لاستیکی ساخته می‌شود) است. این انتشارات ماه آگوست سال جاری داستان‌های یانیت اولیور و دان پوتاش را وارد بازار کرد. سیلی باندز به صورت الکترونیکی هم اکنون در بازار کتاب موجود است که کاربران کودک باید حیوانات را با کنار هم گذاشتن اجسام تشخیص دهند. این انتشارات همچنین کتاب «در جستجوی سرزمین عجایب» خود را که در ماه سپتامبر سال جاری منتشر کرد به صورت الکترونیکی منتشر می‌کند و علاوه بر آن قرار است بازی ویدیویی آن نیز برای سنین کودک و نوجوان ساخته شود.
  • ابوالفضل قشقائی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">